Att köpa innan skolstart

Att förbereda sig inför skolstart kan vara bland det bästa jag vet. Hösten för mig är som ett nyår, en chans till omstart och en chans till att börja om. För mig så ser jag alltid hösten som en möjlighet att bli bättre på att organisera saker och ting och faktiskt se till så att all är i ordning innan skolstart. Därför tänkte jag lista de saker som jag anser är allra viktigast att köpa innan skolstart.

  • almanacka – viktigt att ha för att hålla koll på ditt liv. Skriv upp tentor, jobb, planer osv. Min har räddat mig många gånger.
  • anteckningsblock – alltid bra att ha om man gillar att anteckna från föreläsningar. Jag som antecknar föreläsningar på datorn gillar dock att ha anteckningsblock där jag sammanfattar dagens föreläsning. Detta förbättrar inlärandet.
  • massor med pennor – behövs ju faktiskt alltid
  • pärmar – något jag började med i våras var att inhandla pärmar där jag snyggt och praktiskt kunde förvara alla löspapper man fått under en kurs. På detta vis kan du lätt hitta gamla papper från t.ex T1 när du går i T4 och behöver uppfriska minnet om något ni gick igenom i termin ett.
  • mappar – alltid bra att ha under en kurs. Du kommer förstå varför.

large

Leave a Reply

