Sista dagen i skolan

Då var sista dagen i skolan avklarad och nu har jag äntligen fått mitt efterlängtade sommarlov. Det känns verkligen helt fantastiskt, även fast jag vet att jag ska jobba i princip hela sommaren så känns det otroligt skönt att få släppa skolan för ett tag.

Sista dagen spenderades på Huddinge Campus där alla i klassen skulle redovisa sina uppsatser (litterära studier) och efter tre timmar kunde vi alla gå ut från salen och känna friheten.

Jag och några klasskompisar drog sedan in till stan för att äta och dricka gott, detta för att fira det faktum att vi äntligen fått sommarlov.

Jag kommer för övrigt fortsätta blogga under sommaren, då kommer de flesta inläggen vara fokuserade på saker och ting att tänka på inför sin första tid på universitetet, så som viktiga datum, hitta bostad, flytt, ny stad osv. Jag har ju redan skrivit inlägg om detta redan förra sommaren, men jag är medveten om att alla inte kommer titta tillbaka ett år för att hitta dessa inlägg, så jag tänker mig att jag lägger upp liknande inlägg igen.

Nu sitter jag på tåget hem mot Göteborg och är så glad och lättad, det ska bli så underbart att få komma hem igen! Ha en trevlig sommar så hörs vi snart igen!

Leave a Reply

