Valborgsfirande

Förra fredagen åkte jag ner till den fantastiska studentstaden Lund för att fira Valborg samt för att fira min storasysters födelsedag som är dagen efter valborg. Att få komma ner till en studentstad gör oerhört mycket, man märker direkt att det är en helt annan stämning, gatorna är fulla av unga studenter, och allt är bara allmänt annorlunda. För mig var det riktigt kul att bara komma iväg från Stockholm ett tag!

Valborgsfirandet i Lund är helt otroligt, alla går verkligen in för det till 110%. Lunds stadspark var helt full redan vid klockan tio på morgonen och det var många som hade firat valborg sedan klockan 08:00 på morgonen, helt galet.

Vi satt i alla fall i stadsparken i några timmar och hängde med min systers läkarkompisar. Vädret var fantastiskt, vi åt och drack gott och hade en oerhört härlig dag. På eftermiddagen drar sig alla hemåt för att sova och för att sedan göra sig redo för kvällens festligheter. Dock så är ju jag en pensionär mentalt så det blev inga festligheter för mig, haha. Jag och min syster nöjde oss med att köpa en sallad och en cola zero för att sedan sätta oss i kvällssolen och njuta av våren. Jag hade verkligen en helt fantastisk helg!

Skärmavbild 2017-05-05 kl. 10.52.39

Leave a Reply

