Pediatrikseminarie

Då var denna delen av kursen avslutad, och allting avslutades med ett pediatrikseminarie som ägde rum i skolan i Flemingsberg. Seminariet gick ut på att man i grupp satt och diskuterade kring bedömningsinstrument man stött på under praktiken, man diskuterade olika former av patientfall, träning för barn och unga vuxna samt olika behandlingar och dess evidens.

Enligt min mening var det fantastiskt bra avslut då man fick chansen att höra så många sorters olika berättelser från alla klasskamrater. Vad man fått se och uppleva skiljer sig verkligen oerhört mycket beroende på om man vart på ett barnsjukhus eller habiliteringen. Jag fick lära mig mycket om andra sorters bedömningsinstrument och behandlingar som används inom habiliteringen, medan flera klasskamrater fick veta mer om bedömningsinstrument man använder inom barnsjukvården.

Enligt min mening är dessa seminarier oerhört lärorika och givande. Jag tycker man får ut så mycket mer av att faktiskt diskutera fall istället för att skriva en lång inlämning där man bara förmedlar sina erfarenheter och tankar!

 

Leave a Reply

