Tillbaka efter påskledighet

Jadå, då var man tillbaka på sjukhuset efter många dagars påskledighet. Igår kom jag hem till lägenheten i Stockholm närmare midnatt. Med slöa steg tog jag mig in i lägenheten och slängde mig på sängen och somnade nästan direkt. Med mindre sömn än vad jag är van vid så tog jag mig ändå iväg till praktiken idag med ett gott humör och med en god inställning.

Denna veckan kommer fokus ligga på smärtpatienter och då med fokus på just barn som upplever smärta i vardagen. Det ska bli oerhört intressant denna veckan då just ämnet barn och pediatrik är relativt nytt för oss på fysioterapeutprogrammet. Tyvärr så är det inget ämne som får så mycket tid avsatt under utbildningen, så det är bara att passa på att lära sig så mycket som man bara kan.

Självfallet bjuder jag på en fin toaselfie med massa barninredning i bakgrunden, haha. Det roliga när man är på barnavdelning är att allting verkligen är barnanpassat, låga stolar, massor med tavlor med motiv som Pippi långstrump m.m. Riktigt mysigt enligt mig!

FullSizeRender (15).jpg

Leave a Reply

