Mina tankar efter första tiden på KI

Vad jag förstått så finns det ett visst intresse kring hur tankarna gick bara någon månad in på min studietid på KI? Hur kändes allting? Var jag nöjd med utbildningen? Trivdes jag i Stockholm och på KI?

Jag kan säga att jag var oerhört nöjd efter min första tid på KI, det var roligt i skolan, det var roliga event utanför skolan och det var spännande med en helt ny stad. Visst så var det väldigt stressigt då man har väldigt tuffa kurser i termin 1, men jag vart ändå allmänt nöjd. Enligt mig så kom man in i rutinerna väldigt fort, och man fick lära sig hur universitetet fungerade.

Första tiden på KI så var det ändå väldigt mycket roliga aktiviteter också i samband med skolan, det var kollo, det var inskolning samt mycket roliga sittningar, detta bidrog självfallet till att första tiden kändes oerhört kul. Kurserna var också väldigt roliga och relevanta. Visst var de tuffa, men de var ändå väldigt centrala och grundläggande för utbildning.

Sammanfattningsvis så kan man helt enkelt säga att jag var supernöjd med allt efter min första tid på KI! Jag hoppas att ni kommer vara lika nöjda som jag var!

Leave a Reply

