Praktik

Ja, då var man ute på praktik igen då! Denna gången är det geratrikpraktiken som gäller och denna kommer vara i 3 veckor framöver. Första dagen på praktiken har gått bra, jag hamnade på ortopeden vilket känns bra då jag faktiskt har i princip noll koll på avdelningen och dess patienter. Som ni kanske känner till så var jag enbart på kirurgen samt IVA på min förra praktik, detta gör att jag är totalt nybörjare när det kommer till ortopedpatienter.

När man studerar termin 4 och skall ut på geriatrikpraktiken så kan man antingen hamna på akutgeratrik (vilket jag är på), äldre och serviceboeende eller hemrehab. Jag personligen är väldigt nöjd över min placering då jag hamnade i centrala Stockholm och på sjukhus, som jag tidigare nämnt i bloggen så älskar jag ju faktiskt att arbeta på sjukhus.

Jag fick vara självständig redan under första dagen vilket kändes givande och kul, det betyder ju att jag inte är helt lost med patienterna, haha. De patienter som jag träffat hittills har vart riktigt trevliga och tacksamma vilket känns skönt, dock lär jag få träffa på alla sorters möjliga patienter under denna praktik, det blir lärorikt!

Leave a Reply

