Tips på energirik och nyttig frukost

Maten och dess kvalité är något man ofta ställer frågor om till oss studenter. Får man verkligen i sig någon bra mat? Kan man äta något roligt eller är det bara samma gamla mat varenda dag?

Well, på vardagarna måste jag erkänna att det oftast blir lite samma gamla mat för mig, alltid havregrynsgröt, alltid frukt, alltid ris och alltid någon vegansk gryta. MEN på helgerna däremot, då ser jag till att lägga ner mer tid på min frukost och försöker verkligen att unna mig något riktigt riktigt gott.

Detta är ett tips från mig när det kommer till frukost, en härlig smoothie-bowl toppad med kokos, granola och banan! I min smoothie-bowl brukar jag ha frysta bananer, frysta blåbär, frysta hallon, en skvätt osötad juice och även lite vatten eller någon form av mjölk. Vill man få den mer proteinrik kan man hälla i proteinpulver av något slag, kvarg eller liknande proteinrika produkter. Låt fantasin flöda!

img_5723img_5727

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s