Hinna med träning

Hur hinner man egentligen med träning under sin studietid? Om man sitter där med massvis med uppgifter att få gjort och en stor tentamen framför sig så blir det oftast att träningen blir lidande. Dock så vill jag verkligen slå ett slag för hur viktig träningen faktiskt är under dina studier. Försök att se till att få någorlunda motion under dagen, ta kortare promenader m.m.

Det man även kan göra är att göra pilatesliknande övningar hemma i sin lägenhet/rum. Jag brukar oftast gå till gymmet och träna, men det finns en hel del övningar som går bra att träna hemma. Här nedan har jag lagt upp en video där jag ger tips på bålövningar som man kan göra hemma i hemmet. Jag gillar att träna bål då det är så oerhört viktigt för oss alla att faktiskt stärka upp vår bål. Hoppas ni känner er något inspirerade till att börja/fortsätta med er träning trots att studierna kan ta sin tid!

img_7348

Leave a Reply

