Nytt år och nya tag

God morgon allesammans!

Hoppas ni alla vaknat upp till en härlig dag och känner att ni börjar bli redo att inviga år 2017! Jag är faktiskt riktigt pepp på att bara lämna 2016 bakom mig och förbereda mig för 2017.

Jag har inte svårt att bli inspirerad till att skapa nya rutiner, påbörja projekt eller liknande i mitten av något år, men för många känns det som att det är ett nytt år som krävs för att man faktiskt skall bli inspirerad till att ta tag i saker och ting, så som plugg, träning, kost m.m. Alla har vi olika mål och förändringar som vi vill uppnå, så jag hade tänkt att dela med mig av vad jag har för nyårslöften inför 2017. Nyårslöften har alltid vart något som jag haft och det är alltid något som jag inspireras av. Därför så kommer jag även i år skapa mina nyårslöften som skall få inspirera mig till att kämpa hårdare än någonsin för att uppnå mina mål.

NYÅRSLÖFTEN 2017:

  • värdera mitt sociala liv allt mer. 2016 var ett omtumlande år som fick många känslomässiga vändningar för mig, detta resulterade i att det blev ett år med mycket ensamhet, många ensamma kvällar och helger. Men detta gjorde att jag faktiskt lärde känna mig själv så mycket bättre. Det är viktigt att avsätta tid för sig själv, glöm inte det! Men till 2017 vill jag lägga ner mer tid på mina vänner, jag ska se till att faktiskt umgås mer med dem, hitta på roliga saker m.m. Vara mer social och tillgänglig helt enkelt!
  • bli mer strukturerad! Japp, jag måste verkligen strukturera upp mitt liv lite mer, haha. Jag måste köpa en kalender som jag har med mig vart jag än går så jag har koll på deadlines, möten, tentor m.m. Jag måste köpa mappar där jag lägger skolarbeten så att jag lätt hittar dem m.m. För mig blir det lätt att jag bara lägger saker i en hög och sedan slänger ner dem i en låda och aldrig hittar dem sen. Nu ska det bli ändring på det!!
  • Skriva dagbok. Jag älskar att kunna se tillbaka och läsa om känslor jag haft, och därför tänkte jag faktiskt börja skriva dagbok, eller kanske lite mer som en känslobok. Att få skriva ner och uttrycka känslor analogt kan faktiskt få dig att må mycket bättre, och dessutom kan det vara så otroligt härligt att läsa själv i framtiden. Så därför ska jag verkligen se till att köpa en dagbok och börja skriva!
  • fortsätta fokusera mycket på mig själv och göra saker som får mig att må bra. Jag ska fortsätta träna som en galning för det tycker jag är kul, jag ska fortsätta jobba för det känns alltid så skönt att få lön vid sidan av studiestödet så man faktiskt kan leva lite samtidigt som man pluggar. Jag ska helt enkelt fortsätta med mycket som jag redan gjorde 2016.
  • och såklart, sist men inte minst så vill jag fortsätta inspirera och hjälpa er när det kommer till studierna. Det känns alltid fantastiskt att skriva med er, hjälpa er och svara på era frågor. Jag hoppas att 2017 blir ett år med mer kontakt med er!

Gott nytt år allesammans!

Leave a Reply

