Förberedelser inför skolstart

Hej allesammans!

Nu har det första antagningsbeskedet kommit och jag hoppas att det gått precis som ni vill. Till alla er som blivit antagna till fysioterapeutprogrammet på KI så vill jag bara säga stort grattis till er! Jag hoppas verkligen ni kommer trivas här på KI.

Innan julafton (och allt var det innebär) tar ett stadigt grepp om oss så kan det vara bra att kanske börja förbereda sig lite lätt inför skolstarten som står på schemat i januari för er nya studenter. Jag hoppas såklart ni kommer med höga förväntningar och ett riktigt glatt humör. Men här kommer saker som ni kan tänka på innan skolstarten äger rum:

  • Hitta ett boende om du inte redan har gjort det, det kan vara skönt att faktiskt ha löst det så att man inte i panik hittar något dagen innan skolstart!
  • Skriv en lista på saker och ting som du behöver inför skolstart, exempelvis pennor, block, mappar m.m. Mitt tips är att vara så organiserad som möjligt och faktiskt köpa en mapp för varje kurs. Jag önskar att jag gjort det från början, nu ligger mina papper från första året huller om buller i en byrålåda, så var organiserade från dag 1 så kommer det hjälpa er oerhört mycket!
  • Gå med i gruppen Fysioterapeuter KI VT17 på facebook, om ni inte fått mail om det än så kommer ni få det snarast!
  • Läs noga igenom det ni ska göra innan skolstart. Innan första dagen får man hem ett eller två mail från KI där det står exakt vad man ska göra innan första skoldagen.
  • NJUT av julen nu och börja tagga till år 2017! Vi ses på skolan!

ki_logo_vert_rgb.png

Leave a Reply

