Avslutad och godkänd praktik

Hejsan allesammans!

Hoppas ni alla har en fin och härlig lördag. Jag sitter här och tar det väldigt lugnt och bara vilar upp mig för tillfället. Det har varit fem väldigt intensiva veckor på praktiken men igår hade jag min sista dag, både med lite lättnad och lite sorg lämnade jag St: Görans sjukhus på fredagseftermiddagen. Jag har verkligen haft tre fantastiska, roliga och lärorika veckor.

Jag har haft två riktigt bra handledare som gett mig mycket eget ansvar, utmanat mina kunskaper och ökat mitt lärande otroligt mycket. Redan efter två veckor fick jag arbeta mycket själv och jag fick chansen att verkligen känna mig som en legitimerad fysioterapeut som faktiskt både personal och patienter litade på till hundra procent.

Sedan finns det självfallet färdigheter och kunskaper som bör utvecklas och förbättras innan man blir legitimerad, men jag känner själv att jag verkligen är på god väg. Jag som tidigare varit väldigt skeptisk till att arbeta inom slutenvården har nu faktiskt fått en ny och otroligt förbättrad bild av slutenvården.

Allt som allt kan jag säga att jag är fantastiskt nöjd med praktiken. Nu är det bara två skoldagar kvar och sedan så tar jag julledigt! Ha en fortsatt fin lördagskväll!

Leave a Reply

