Praktik – kirurgi

Hej allesammans!

Hoppas ni alla mår bra där hemma och är spända över era antagningsbesked! Jag tänkte mest bara slänga in ett inlägg här innan jag går och lägger mig (ja, jag går typ och lägger min nio varje kväll just nu…).

Som jag skrev tidigare så har jag nu min 5 veckors praktik inom slutenvården. Jag är på St Görans sjukhus och har hamnat på kirurgkliniken, något som jag var skeptisk till en början. Nu efter ca två veckor på kirurgen känner jag mig dock ganska varm i kläderna och trivs oerhört bra. Jag tycker att det är spännande, fantastiskt lärorikt och samtidigt väldigt kul.

Jag har två handledare som är helt fantastiska! De är empatiska, positiva och samtidigt väldigt pushande vilket jag verkligen uppskattar. Varje dag skickar de hem mig med instuderingsfrågor som vi går igenom dagen efter, detta ökar mitt teoretiska lärande och förenklar saker och ting på avdelningen. Jag förstår mer av det som står i journaler, jag förstår läkarna och jag förstår det mesta under ronden. Jag är faktiskt väldigt tacksam över att jag har två handledare som ställer såpass mycket frågor till mig, detta gör att jag får utveckla mitt eget tänkande otroligt mycket. En supernöjd tjej har ni här helt enkelt.

Nu är det dags att förbereda sig för att gå och lägga sig, varje dag så går jag upp runt 05:30, så det blir ju naturligt att man är väldigt väldigt trött tidigt på kvällen.

Hoppas ni får en fin dag imorgon så hörs vi snart igen!

Leave a Reply

