Praktik

Nu är praktiken påbörjad för oss fysioterapeutstudenter som läser termin 3. Under föregående vecka så var jag samt några andra klasskamrater på Sös och hade vår introduktionsvecka, detta genom att ha genomgångar om förflyttningar av olika patienter, teoretiska lektioner om andning, cirkulation och hjärtat m.m. Så det blev en skön mjukstart på denna praktik.

Idag hade jag min första praktikdag, jag hamnade på St Görans sjukhus, något som jag är helt okej nöjd med, kanske lite krångligt att ta sig dit men det känns ändå helt okej. Idag var mest som en introduktionsdag så den riktiga praktiken börjar först imorgon, riktigt spännande men samtidigt nervöst. Jag vet inte alls vad jag har att vänta mig imorgon faktiskt. Jag vet såklart vilken avdelning jag är på, men vilka arbetsuppgifter som jag kommer få utsättas för har jag ingen aning om.

Fler inlägg om praktiken i termin 3 kommer framöver då jag har fått mer koll på läget, haha.

Leave a Reply

