Utnyttja dygnets timmar

God morgon allesammans!

Idag vaknar jag upp till en mörk och ruggig dag i Stockholm.. Men det får inte hindra en från att känna sig energisk och redo för en helt ny dag i skolan och på gymmet. Idag är vi på Karolinska universitetssjukhuset och avslutar avsnittet reumatologi i kursen medicinska ämnen. Det bästa med att vara på Karolinska sjukhuset i Solna är att man får sig en väldigt härlig morgonpromenad om man väljer att skippa bussen. Som ni vet så är jag verkligen för träning och enligt min mening är vardagsmotionen den allra viktigaste. Många studenter anser att det är svårt att få in motion i vardagen, men det handlar bara om att vara effektiv och tänka lite smart (självfallet är det svårt att få in motion i schemat om man e.x har praktik och börjar på sjukhuset 07:00 och slutar vid ca 18:00), men bortsett från det finns det inga ursäkter.

Mina bästa tips för att få in vardagsmotion är att kanske gå upp någon kvart tidigare, och istället för att kanske ta bussen till tunnelbanan eller tåget, gå den biten (om den inte är alldeles för lång dvs.). Förut hade jag en ca 25-30 minuters promenad till tåget, så många dagar valde jag att gå den sträckan istället för att ta bussen. Nu när jag bor så otroligt nära tågstationen så försöker jag hitta andra sträckor att gå, som från Karlberg till Karolinska Sjukhuset i Solna. Försök att verkligen få in denna motion mina vänner, det är värt det och man känner sig verkligen mycket piggare av lite frisk luft.

Nu ska jag äta lite gröt och sedan sticka iväg till skolan. Jag önskar er en trevlig torsdag. Kom ihåg: imorgon är det fredag!

fullsizerender-8Jag gör allt för att mysa till det på morgonen nu när det är så rått och kallt ute. Några tända ljus och du blir genast på bättre humör!

Leave a Reply

