Flytt

Hej allesammans!

Hoppas ni mår bra trots att höstkylan och det gråa molnen lagt sig som ett enda stort täcke över hela Stockholm. Jag mår finfint, har dock varit väldigt stressad de senaste dagarna då jag haft fullt upp nästan hela tiden. Förra måndagen så flyttade jag till min nya lägenhet, så det har verkligen varit allt fokus på att bara bli klar med allting där.

Sedan har det varit plugg nästan varenda dag också som jag försökt vara aktiv med, något som varit lite svårt då mitt internet hemma inte fungerar än… Men jag försöker göra det bästa av situationen, pluggar på när jag får möjlighet och när jag har tillgång till internet.

I och med att jag nu flyttat så har jag insett vad det är bra att tänka på inför flytt, så jag tänkte skriva upp dessa tankar här nedan om det är så att det snart är dags för någon av er att ta flyttlasset till en annan bostad:

  • försök att hitta möbler hos vänner och bekanta som de säljer, dels för att spara pengar och dels för att tänka på miljön. Jag köpte t.ex en soffa och en byrå från min farbror, och där sparade jag en del pengar.
  • skriv upp en inköpslista på det du behöver till lägenheten, det är så oerhört lätt att man faktiskt glömmer något när man väl går runt på ett hetsigt IKEA som kryllar av små barnfamiljer och vilsna studenter.
  • gör en riktigt stor matinhandling innehållande massvis med kryddor, skåpsvaror (ris, bulgur, bönpasta, havregryn m.m) plus frysvaror. Det är så jobbigt när man väl står där i köket och inser att man knappt har något att göra en matlåda av.
  • låt det ta sin tid. Att flytta och få i ordning allt går inte på en dag, låt det ta tid att allt ska bli färdigt. För mig har det tagit en vecka och jag är snaaart färdig med allting.

Hoppas tipsen var till någon hjälp i alla fall!

Leave a Reply

