Kursen medicinska ämnen

I termin 3 på fysioterapeutprogrammet så läser man en kurs som heter Medicinska ämnen, en riktigt tuff och tidskrävande kurs enligt många. Den är upplagd så att man först har en deltenta i neurologi och sedan en tenta på resterande områden som bl.a kirurgi, ortopedi m.m. Vi hade neurologitentan för någon vecka sedan och jag blev godkänd på den vilket känns oerhört lättande då jag anser att denna kurs är riktigt jobbig.

Den tid jag lägger på att plugga till tentan i denna kursen är betydligt mer än vad den varit i de tidigare kurserna. Nu sitter jag i princip flera timmar varje dag och pluggar på föreläsningarna, något som jag kanske inte är så van vid i nuläget då den senaste kursen vi hade nästan enbart var praktisk.

Ett tips dock är att alltid sätta sig på eftermiddagen och sammanfatta de föreläsningar som du haft under dagen, detta underlättar lärandet otroligt mycket enligt min mening samt ger en repetition från dagen.

Nu sitter jag på ett lugnt Espresso House och pluggar in de föreläsningarna som jag missade förra veckan i skolan.. Förhoppningsvis ska något gå in i huvudet i alla fall, haha. Ha en trevlig lördag mina vänner!

fullsizerender-5

Leave a Reply

