Sommarplaner

Vad ska man egentligen göra under sommaren som student? Jag kan säga att jag helt ärligt känner mig extra vilsen just nu då jag faktiskt inte har några solklara sommarplaner alls. Många väljer att jobba under sommaren medan vissa väljer att passa på att ta det lugnt och ta igen sig inför kommande termin. För mig blir det extra svårt då jag inte ens vet vilken stad som jag skall bo i. Som ni vet så kommer jag från Göteborg (eller rättare sagt Alingsås, en liten stad precis utanför Göteborg), och det är där min familj och mina närmsta vänner spenderar sommaren, så en spontan tanke är att jag spenderar sommaren hemma. Men samtidigt så har jag mitt andra hem här i Stockholm med mina andra vänner och min pojkvän. Just nu har jag inte alls en klar bild över huruvida jag kommer att spendera min sommar, än känns den långt borta då det finns en del saker att göra färdigt i skolan fram tills dess.

Enligt min mening i alla fall tycker jag att det är bra att man passar på att arbeta lite under sommaren för att tjäna in pengar och då få chansen att leva aningen lyxigare än vad man gör som student. Dock vill jag samtidigt verkligen belysa vikten av att faktiskt tillåta sig själv att ta ledigt också och vila upp sig under sommaren och faktiskt njuta av vädret och det faktum att man inte är låst till att vara på universitetet.

Min spontana plan för tillfället är att jag spenderar juni månad hemma i Göteborg, sedan planerar jag att ta körkort i början av juli, sedan arbeta under resterande delar av juli och fram in i augusti i Stockholm, och sedan då försöka ha två helt lediga veckor innan skolan börjar. Vad som blir av och inte märker vi om någon månad.

Ha en fortsatt fin kväll!

Leave a Reply

