Mot Göteborg

Just nu sitter jag på tåget hem till Göteborg, andra hemfärden denna terminen. Det känns oerhört skönt att få åka hem lite emellanåt så man kan ta det lugnt och vila upp sig för kommande veckor innan jag får chans att åka hem igen. Det krävs mycket energi nu eftersom det är många tentor som ligger framför mig innan jul så ja, det ska helt enkelt bli oerhört underbart att få åka hem till familjen och träffa alla. Dessutom är det Halloweenfest med min gamla klass imorgon vilket ska bli så otroligt roligt, jag har verkligen saknat alla där hemma!

Jag laddar upp rejält inför nästa vecka då jag har två dagar praktik på en rehabklinik i Liljeholmen! Det ska bli riktigt intressant att få följa med en fysioterapeut och få se hur en vanlig arbetsdag ser ut, vilka olika patienter som besöker kliniken samt alla olika tester som  jag kommer få se. Då vi börjat med kursen Fysioterapi 1 nu så är det väldigt intressant att få se hur undersökningar ser ut på människor som faktiskt har problem med olika muskler, leder, ligament osv. Nu när vi gör undersökningar på varandra får vi inte direkt känna eller se hur det ser ut på någon med skada utan endast hur det ser ut när man inte har problem, så det kommer bli lärorikt.

Imorgon ska jag försöka posta ett inlägg där jag skriver om varför jag sökte till fysioterapeutprogrammet, hur programmet ser ut, vad som är positivt respektive negativt med programmet m.m. Ha en fin kväll och skippa plugget, det är ju ändå fredag! 

Processed with VSCOcam with b1 preset
Processed with VSCOcam with b1 preset
Leave a Reply

